De Lijndense Overlast Index

1e kwartaal 2010 1e kwartaal 2008 4e kwartaal 2007 3e kwartaal 2007 2e kwartaal 2007 1e kwartaal 2007 4e kwartaal 2006 3e kwartaal 2006 2e kwartaal 2006 1e kwartaal 2006 4e kwartaal 2005 Halfjaar

Wat is dat nu weer zult u zich afvragen?

Wel, dat is heel simpel: al jaren maakt men zich in onze omgeving druk over vliegtuiglawaai. Soms terecht, maar soms ook geheel ten onrechte. In welke mate u terecht klaagt kan nu op uiterst eenvoudige wijze worden afgemeten uit de Lijndense Overlast Index. Dit is een zeer wetenschappelijk verantwoord en uiterst logisch antwoord op de prangende vraag: "Heb ik wel overlast genoeg?"  Want wanneer is vliegtuiglawaai overlast? Dat is voor iedereen verschillend. In Lijnden maken we ons over het algemeen niet zo druk hierover (artikel geschreven januari 2006). 

Maar hoe scoor ik nu hoog op de LOI? Ook dat is simpel: vraag een bevriende piloot of hij wat extra gas wil geven of een extra wachtrondje draait boven uw stad, dorp of kern en u scoort gegarandeerd.

Wat kan ik hiermee verdienen? Helemaal niets, maar als stad, dorp of kern kunnen we de betreffende vliegenier uitnodigen op een vergadering en hem trakteren op koffie, thee of iets sterkers PLUS de verplichting de door hem/haar geproduceerde herrie gedurende de door hem/haar hiervoor gebruikte tijd in een afgesloten ruimte zonder gebruik van oorbescherming te doorstaan.

Is dit soms een verzinsel van ons? Nee hoor, als u op de onderstaande link klikt dan ziet u de eerste resultaten van onze intensieve berekeningen. Voor de belangstellenden willen wij zelfs wel een tipje van de sluier oplichten over het hoe en wat.

Doen wij niet erg luchtig over een groot maatschappelijk probleem? Tsja, dat moet ieder natuurlijk voor zichzelf weten, maar alle gebruikte rekenmethoden hebben tot nu toe niet bijgedragen aan de duidelijkheid omtrent het onderwerp. Onze methode is simpel en door iedereen te doorgronden. (reacties graag naar webmaster@dorpsraadlijnden.nl )

Nieuwsgierig?  Natuurlijk! Klik dan op de eerste LOI grafiek over het 4e kwartaal 2005